Project Description

Un amor de verano

Catherine Corsini, França, 2015

Sol·licitar més informació

Recomanada per a batxillerat i cicles formatius

Aquesta pel·lícula ens transporta al París dels anys setanta, moment en què la Delphine coneix la Carole. Són dues dones molt diferents: la Delphine és filla de pagesos, es trasllada a la capital per assolir la independència econòmica i és homosexual; la Carole participa activament en el moviment feminista de la ciutat, té nòvio i no es planteja la possibilitat de sentir-se atreta per una dona. La seva trobada capgira les seves vides i origina una història d’amor que es trobarà alguns obstacles.

Aquesta pel·lícula ens transporta al París dels anys setanta, moment en què la Delphine coneix la Carole. Són dues dones molt diferents: la Delphine és filla de pagesos, es trasllada a la capital per assolir la independència econòmica i és homosexual; la Carole participa activament en el moviment feminista de la ciutat, té nòvio i no es planteja la possibilitat de sentir-se atreta per una dona. La seva trobada capgira les seves vides i origina una història d’amor que es trobarà alguns obstacles.

Què treballem?

Conèixer el context històric i les reivindicacions del moviment feminista a França als anys 70

Visibilitzar vivències lèsbiques en entorns rurals

Posar en valor les identitats sexuals com a processos vitals en construcció

Tràiler

GUIA DE DINAMITZACIÓ

Part de la pel·lícula està contextualitzada al París de principis dels anys setanta i veiem que les protagonistes participen en les assemblees del moviment feminista de la universitat. Identificar les qüestions i drets que es reivindiquen i les accions que duen a terme per fer-ho a la pel·lícula i contrastar aquesta representació amb dades històriques de l’activisme de l’època. Valorar quins avenços podem veure en l’actualitat: els feminismes segueixen lluitant pels mateixos objectius? Han aparegut nous temes de debat? Com ha evolucionat la situació de les dones?

Els mitjans de comunicació de masses no sempre mostren simpatia envers l’activisme feminista i en alguns casos se’n parla despectivament o ridiculitzant les seves accions i reivindicacions. Buscar exemples d’articles, reportatges, blogs o altres peces de premsa en què la seva tasca i posicionament es presenti de forma respectuosa i/o en clau positiva. En quins aspectes es pot observar aquest tractament en positiu?

La vida al poble de la Delphine s’oposa al context universitari parisenc. Buscar semblances i diferències entre els dos entorns posant especial atenció als imperatius socials, l’estil i ritme de vida, la vivència de les relacions afectives i sexuals, la rellevància de les aparences i la posició social i els drets i imatge social de les dones. Com canvia la manera d’actuar de les protagonistes segons si es troben al poble o a París? Com es tradueixen cinematogràficament aquestes diferències (ritme, tipus de plans, ambientació, música…)?

La Delphine es debat entre el vincle afectiu amb les seves arrels i les noves idees feministes que li permeten viure la seva identitat amb llibertat. Considerar què és el que valora de cadascun dels dos elements, quins sentiments li desperta cadascuna de les dues opcions i per què decideix amagar que és feminista i lesbiana a la gent del poble. Com s’ho pren Carole? Entén i comparteix els seus motius?

Observar com evolucionen les seves prioritats al llarg de la pel·lícula. Quines raons la porten a voler marxar del poble? Què fa que es decideixi a tornar?