Project Description

Giant Little Ones

Keith Behrman, Canadà, 2018

Recomanada per a ESO, batxillerat i cicles formatius

Dos nois populars, amics des de la infància, que comparteixen bona part del seu temps, veuen com la percepció que es té d’ells canvia després d’una nit d’aniversari, en què s’apropen de manera inesperada.

Dos nois populars, amics des de la infància, que comparteixen bona part del seu temps, veuen com la percepció que es té d’ells canvia després d’una nit d’aniversari, en què s’apropen de manera inesperada.

Què treballem?

Donar a conèixer ficcions sobre experiències LGTBI amb finals empoderadors

Posar en valor l'experimentació i l'autodescobriment en l'adolescència

Fomentar narratives que donen importància al suport familiar en els processos identitaris

Tràiler

GUIA DE DINAMITZACIÓ

A través d’una agressió en el balneari dels nois, descobrim que un dels companys de l’equip de natació dels protagonistes, en Michael, és homosexual. Analitzar la construcció de l’escena en relació amb la representació d’una agressió homofòbica:

  • L’escenari: els balnearis com llocs d’exposició del propi cos i de control sobre els cossos dels altres.
  • L’espai públic: l’agressió es desenvolupa en presència d’un grup de persones, els altres companys de l’equip.
  • El diàleg: identificar l’agressió i la reacció a aquesta.

Quan sembla que hi haurà violència física entre l’agressor i en Michael, en Cil intervé i es posiciona. Reflexionar sobre la seva intervenció i, sobretot, sobre la importància que tothom es posicioni davant d’agressions homofòbiques.

En Cil i en Franky són els millors amics. La nit de l’aniversari d’en Franky, després de la festa, de portar les xicotes a casa i d’anar per la ciutat en bici bevent i jugant, els dos s’enrotllen. Reflexionar sobre la representació de l’acte sexual: com és el so i la imatge? Per què creieu que el director de la pel·lícula va decidir enfosquir l’escena i no deixar veure la relació sexual entre els dos amics?

L’absència de llum en la imatge pot voler indicar una situació que s’està fent d’amagat. Quines emocions es poden associar amb la foscor d’aquesta escena? Quines d’aquestes emocions poden explicar la reacció d’en Cil al dia següent?

Davant dels comentaris i actituds discriminatoris cap en Franky, pel fet d’haver-se enrotllat amb en Cil, la seva amiga Mouse li dona un consell:

Mouse: “Tienes que apropriartelo.
Franky: De que eres gay.
Mouse: De que eres gay.
Franky: No soy gay.
Mouse: (...) habéis hecho algo que los heterosexuales no hacen normalmente. Presentáte mañana con la cabeza bien alta, saludando con una peineta (...) y así se daran cuenta de que no pueden atacarte. Mira a Walter Tang”.

La reapropiació és una estratègia de resistència per part de persones i grups que pateixen discriminacions, sigui per raó de gènere, cultura, ètnia, opció sexual, etc. Investigar el concepte de “reapropiació” en relació amb les identitats sexuals i de gènere dissidents.

En una de les escenes finals de la pel·lícula, el protagonista decideix finalment anar a visitar el pare en la seva nova casa, on viu amb el seu xicot. En Franky li expressa confusió respecte als seus propis desitjos sexuals i el pare li aconsella no posar nom a les coses ara per ara, que provi i visqui el que hagi de viure. Debatre sobre aquesta resposta del pare: quin és el valor de l’experimentació en relació amb el descobriment sexual? Quina és la importància del suport familiar?

El pare d’en Franky també li explica la seva identitat sexual: ell es va enamorar de la seva mare, però que després es va enamorar d’un altre home. Reflexionar sobre la bisexualitat com a opció sexual: quines creieu que poden ser els obstacles amb els quals es poden trobar les persones bisexuals a l’hora d’expressar els seus desitjos al seu entorn afectiu (família, amistats, etc.)?