Project Description
Life in love with Robyn & Cinthia
Abel Rubenstein, Regne Unit, 2022
12'
Anglès
-
Recomanada per a ESO, Batxillerat i cicles formatius
En un dia d’aniversari, la parella formada per Cinthia i Robyn es reuneix amb els amics Kenya i Pete. Un curt sobre l’alliberament d’estigmes que envolten l’asexualitat, les relacions obertes i les amistats.
En un dia d’aniversari, la parella formada per Cinthia i Robyn es reuneix amb els amics Kenya i Pete. Un curt sobre l’alliberament d’estigmes que envolten l’asexualitat, les relacions obertes i les amistats.
Què treballem?
Aproximar-se als modes de representació de la diversitat afectiva i sexual positius i diversos
Descobrir l’asexualitat com un aspectre més de les sigles LGTBIQA+
Valorar les xarxes de suport basades en l’amistat.
Peça íntegra
GUIA DE DINAMITZACIÓ
Life in Love with Robyn and Cinthia és un capítol d'una minisèrie d'Abel Rubenstein on retrata tres relacions de la Generació Z, tot representant de manera íntima i quotidiana les seves amistats, relacions, comunitat i entorn.
El realitzador, Abel Rubinstein, afirma que "les vides sexuals de la generació Z es sensacionalitzen, es converteixen en drames fantàstics i escandalosos a la televisió. El que no ha passat és algú que aprofiti l'oportunitat per parlar-nos del que signifiquen realment el nostre amor i les nostres relacions".
Debatre entorn de aquesta afirmació: quins referents tenim d'històries entorn de la sexualitat de la generació Z? Posar en comú exemples d'audiovisuals i analitzar quina visió donen atenent a la declaració del director. Quina visió dona el film? Quins sentiments transmet? És un missatge positiu? Quins elements de l'audiovisual ens transmeten aquests sentiments?
Es tracta d'un film centrat en els personatges, i no tant en la trama. Així, no veiem ni els arquetips bàsics de personatge ni els trops narratius habituals. No hi ha antagonista, ni una persona que estigui creant un conflicte, sinó una confluència de perspectives i vivències de vincles i relacions que generen visibilitats diverses i empatia cap a tots els personatges. Reflexionar sobre quina cabuda tenen en la societat els audiovisuals d'aquesta mena, sense trames ni rols de personatge tradicionals.
Es disputen o plasmen visions diverses sobre diversitat en el sexe, diferents models de relació, concepció de la intimitat, l'asexualitat... sense que cap d'aquestes situacions esdevingui conflicte en cap moment. És forçada la introducció de certs temes o es veu natural? Quina és la intenció de què visibilitzar situacions i vivències sense endinsar-les en un conflicte?
La parella de Robyn, la Cinthia, és obertament asexual. Podem apreciar, en el film, tant la reflexió que fa sobre aquest fet, tot explicant la seva vivència, com les situacions diàries que viu en relació amb la seva asexualitat. Com mostra el director que la intimitat no sempre té a veure amb la sexualitat i la connexió física? Com desmenteix estereotips molt endinsats en la mentalitat que tenim de l'amor?
L'asexualitat és una orientació sexual molt invisibilitzada, fet que està intentant revertir l'Associació Catalana d'Asexuals. Llegir-los aquesta entrevista i fer un cartell informatiu o reivindicatiu per visibilitzar l'asexualitat.
El gènere d'aquesta peça és docudrama, tractant amb tècniques dramàtiques uns fets reals. Es va desenvolupar la sèrie a partir d'entrevistes personals amb tres parelles diferents que van ser els actors i protagonistes de les seves pròpies històries.
Hauríeu dit que es tractava d'un film documental? Què ens permet intuir que es tracta d'un docudrama i no només de ficció pura? En aquest context, com aconsegueix el director que la càmera no sembli una intrusa? Es veu natural i "invisible" la gravació? Quins avantatges té fer un docudrama en lloc d'un documental?