Project Description

Pero yo soy una animadora (But I’m a Cheerleader)

Jamie Babbit, Estats Units, 1999

Recomanada per a 3r i 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius

La Megan és animadora al seu institut i està sortint amb el capità de l’equip de futbol. Els seus familiars i amics, però, pensen que és lesbiana i per això decideixen enviar-la a un campament que pretén curar l’homosexualitat. A través de l’experiència de la Megan, podem veure el descobriment de la identitat sexual i explorar la construcció social dels rols de gènere i l’heteronormativitat.

La Megan és animadora al seu institut i està sortint amb el capità de l’equip de futbol. Els seus familiars i amics, però, pensen que és lesbiana i per això decideixen enviar-la a un campament que pretén curar l’homosexualitat. A través de l’experiència de la Megan, podem veure el descobriment de la identitat sexual i explorar la construcció social dels rols de gènere i l’heteronormativitat.

Què treballem?

Posar en valor la comèdia cinematogràfica com a eina de crítica social.

Fer visibles els mandats de gènere i les estructures que configuren l'heteropatricarcat.

Reflexionar sobre la incidència de la posada en escena en la construcció del punt de vista.

Tràiler

GUIA DE DINAMITZACIÓ

 Diversos personatges de la pel·lícula creuen que l’homosexualitat és una malaltia i que, com a tal, es pot curar. El film està escrit en forma de comèdia, de manera que aquesta visió queda ridiculitzada pel desenvolupament de l’argument. Reflexionar al voltant de la capacitat de la comèdia i el sentit de l’humor per a fer crítica social. Coneixeu altres pel·lícules o sèries que utilitzin la mateixa estratègia?

 Al llarg de la pel·lícula, apareixen diverses idees preconcebudes associades a l’homosexualitat i l’heterosexualitat. Comparar els arguments que dona la Megan per demostrar la seva heterosexualitat i les raons dels seus familiars i amics per creure que és lesbiana. En què es basen ambdues argumentacions? Aquest tipus d’observacions són suficients per suposar l’orientació sexual d’algú? Localitzar i comentar els mites i els estereotips associats a l’homosexualitat que apareixen al llarg de la pel·lícula.

 De forma similar, True Directions basa la seva metodologia en una idea molt concreta de la feminitat i la masculinitat, fomentada en els arquetips de gènere. Identificar els atributs estereotipats que True Directions associa a cada gènere: quines tasques, comportaments, valors i gustos s’associen a l’ideal de la masculinitat i de la feminitat?

 Observar el tractament cromàtic i estètic de la pel·lícula. Quins colors predominen a la posada en escena del campament? Què pot simbolitzar l’artificialitat amb què es representen tots els elements de True Directions?