Project Description
Sexis
Roser Aguilar i Ester Mira, Espanya, 2018
- Durada variable
- Català
Recomanada per a 3r i 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius
Sexis és un webdoc o documental interactiu que tracta la sexualitat en l’edat adolescent. Té l’objectiu de promoure el dret a la informació i a l’educació sexual. La producció, que s’acosta a joves, però també a professionals i veus famoses, per descobrir dubtes, i donar-los respostes i eines que milloren les seves relacions personals. Documental interactiu complet aquí.
Sexis és un webdoc o documental interactiu que tracta la sexualitat en l’edat adolescent. Té l’objectiu de promoure el dret a la informació i a l’educació sexual. La producció, que s’acosta a joves, però també a professionals i veus famoses, per descobrir dubtes, i donar-los respostes i eines que milloren les seves relacions personals. Documental interactiu complet aquí.
Què treballem?
Potenciar l'educació afectiva i sexual i nous formats audiovisuals.
Visibilitzar experiències adolescents: de la "sortida de l'armari" a la llibertat afectiva i sexual.
Reflexionar sobre els Drets Sexuals i Reproductius.
Tràiler
GUIA DE DINAMITZACIÓ
Un web doc és una proposta interactiva que combina el documental amb l’exploració d’unes inquietuds segons l’interès del o la usuària. Sexis neix per promoure el dret a la informació i a l’eduació sexual, en especial en l’edat adolescent. Principalment, són entrevistes a adolescents però al lateral podem accedir a les visions dels mateixos temes a mans de professionals i veus famoses.
Les terapeutes que han entrevistat al bloc “diversitats sexuals” remeten contínuament al concepte de les etiquetes. A què es refereixen? Què n’opinen sobre que existeixin? Contrastar el que el seu ús té de positiu i negatiu segons aquestes professionals amb la vostra opinió.
Alguns adolescents es posicionen en contra del concepte de “sortir de l’armari”. Buscar l’origen d’aquesta expressió i els motius pels quals encara perviu en relació a l’experiència LGBTI. Per què consideren que hauria de desaparèixer? Educar en la diversitat i en l’acceptació personal i dels altres pot transformar la societat per a què, a la llarga, no calgui sortir de l’armari: com concretaríeu aquestes propostes? Considerar el paper dels llibres, l’audiovisual, la publicitat i internet en la visibilització de models identitaris plurals.
Una de les adolescents entrevistades (al bloc “diversitats sexuals”) es considera bisexual. Llistar els prejudicis i els mites que existeixen sobre la bisexualitat, sovint amb connotacions molt negatives, i desmuntar-los. Canvien aquests prejudicis si qui es declara bisexual és un noi o una noia? Per què creieu que és així? Pensar com ho reflecteix el cinema o les sèries a partir de personatges que s’hi declarin.
Un dels testimonis de les veus famoses del bloc “diversitats sexuals” esmenta el concepte d’homofòbia interioritzada (que podria ser lesbofòbia, bifòbia o transfòbia interioritzada). Com pot perjudicar la gent que la pateix? Buscar les dues definicions i veure quin és l’origen i les conseqüències de la que no és interioritzada. Suggerir mecanismes que puguin contribuir a desmuntar-la, reforçant aspectes de l’auto-estima, les auto-cures i l’amor propi.
Al bloc de sexe i gènere, durant el visionat apareix a la pantalla un botó sobre el dret a la igualtat, que enllaça a una nova pestanya on s’expliquen els Drets Sexuals i Reproductius que existeixen. Dividir l’aula en 9 grups i assignar-los un d’ells, que treballaran imaginant situacions específiques que el vulnerin. L’objectiu és prendre consciència d’aquests drets com una eina útil en la vida diària, no només de caràcter abstracte.
FILMS RELACIONATS
- Ni d’Ève ni d’Adam. Une histoire intersexe2022-06-27T11:51:07+02:00
Ni d’Ève ni d’Adam. Une histoire intersexe