Project Description

Verano

Juan Antonio Valdivia, Espanya, 2019

Recomanada per a 2n cicle d'ESO, batxillerat i cicles formatius

En els últims dies d’estiu al poble, en Lucas, un noi de vint anys, va amb la seva colla a passejar per un llac. Allà descobrirà que potser no és el lloc on hauria d’estar.

En els últims dies d’estiu al poble, en Lucas, un noi de vint anys, va amb la seva colla a passejar per un llac. Allà descobrirà que potser no és el lloc on hauria d’estar.

Què treballem?

Valorar la representació positiva de les relacions homosexuals als mitjans de comunicació.

Visibilitzar experiències amoroses i sexuals en l'adolescència allunyades d'estereotips.

Conèixer narratives cinematogràfiques que ampliïn els imaginaris socials.

Tràiler

GUIA DE DINAMITZACIÓ

El títol “Verano” ens situa no només en un moment de l’any específic, sinó que també evoca una sèrie d’emocions i experiències pròpies de les vacances: les noves amistats, les primeres vegades, la possibilitat de vivències extraordinàries... Com creieu que el director evoca aquestes emocions? Podeu valorar la localització (en quins escenaris passa l’acció?), la banda sonora (a on ens transporten els sons i l’univers sonor del curtmetratge?), les converses (es parla poc, però quina informació ens donen els diàlegs?)...

Es tracta d’una història narrada des de la perspectiva d’un noi jove. Quins aspectes del llenguatge audiovisual construeixen aquest punt de vista? Valoreu el treball de càmera: Com són els enquadraments? Quins tipus de plans ens acosten al protagonista? Quines sensacions us genera aquesta manera de filmar?

El curt conté una escena sexual entre dos nois, on es veu l’ús del condó com a element de prevenció de les malalties de transmissió sexual. Per què creieu que el director ha introduït aquest condó al guió? De quina manera el cinema contribueix a la nostra educació sexual? Valoreu altres produccions audiovisuals que continguin escenes que promoguin, d’una manera o una altra, l’educació sexual.